Biuro serwisowane czy biuro tradycyjne – czego potrzebujesz?

Podmioty działające w branży usługowej coraz częściej umożliwiają swoim pracownikom pracę zdalną lub w modelu hybrydowym. Twoja firma do nich należy? W tej sytuacji zamiast tradycyjnego biura lepszym wyjściem może okazać się biuro serwisowane. Poznaj korzyści płynące z wyboru tego rozwiązania.

Czym biuro serwisowane różni się biura tradycyjnego?

Różnice dotyczą zarówno warunków najmu, jak i kwestii finansowania. Wynajmując tradycyjną przestrzeń biurową, wiążesz się długą umową – z reguły na okres kilku lat. Dla wielu firm to duży problem. Jednocześnie nie tylko długość umowy jest problematyczna, ale również brak elastyczności – w razie zwiększenia lub zmniejszenia zespołu nie ma możliwości zmiany powierzchni użytkowanej przestrzeni. W biurach serwisowanych jest inaczej – tu na pierwszy plan wysuwają się potrzeby klienta.

Jak można przeczytać na stronie biuraserwisowane.pl, w przypadku biur serwisowanych model rozliczenia jest dla najemców korzystniejszy. Po pierwsze przedsiębiorca otrzymuje tylko jedną fakturę. Po drugie, stawka czynszu w umowie zostaje podana w złotówkach, co eliminuje ryzyko kursowe. Atrakcyjne warunki finansowe to z kolei więcej pieniędzy w budżecie firmy – zaoszczędzone środki można przeznaczyć na inwestycje.

Co przemawia za wyborem biura serwisowanego?

Wynajem biura serwisowanego opłaca się nie tylko ze względów finansowych – to rozwiązanie, które pozwala w pełni skoncentrować się na rozwoju firmy. W przypadku biur serwisowanych niemal wszystkie obowiązki związane z funkcjonowaniem przestrzeni biurowej przejmuje na siebie wynajmujący.

Korzyści płynące z wynajmu biura serwisowanego:

  • krótki czas przygotowania powierzchni – najczęściej jest to 1 dzień;
  • brak konieczności zakupu mebli biurowych – co skutkuje oszczędnościami na starcie;
  • brak potrzeby podpisywania umów z dostawcami mediów czy firmą sprzątającą – tym zajmuje się właściciel lub operator nieruchomości;
  • dostęp do sali konferencyjnej i obsługi recepcyjnej – firma nie musi zatrudniać pracownika recepcji;
  • kameralna powierzchnia sprzyjająca pracy i skupieniu – gabinety są 2- lub 3-osobowe.

Kiedy biuro serwisowane to dobry wybór?

Mimo że biura serwisowane są przeznaczone dla organizacji o różnej wielkości, to najczęściej korzystają z nich małe i średnie przedsiębiorstwa. Twoja firma dopiero się rozwija? Biuro serwisowane pozwala uzyskać prestiżowy adres w centrum dużego miasta, ale bez nadwyrężania budżetu. To z kolei może przekonać do złożenia aplikacji właśnie w Twojej firmie tych kandydatów, którzy cenią sobie dogodny dojazd do pracy.

Biuro serwisowane to także dobre rozwiązanie dla firm, które:

  • wdrożyły pracę hybrydową – potrzebują one 2-3 gabinetów, a nie całego biura;
  • mają w planach przejście na pracę zdalną – w związku z tym ograniczają przestrzeń biurową, z której korzystają;
  • wchodzą na polski rynek – w okresie budowy nowych struktur mogą one nie chcieć wiązać się długoterminową umową.

Biuro serwisowane to również dobra opcja, jeżeli z pewnych względów musisz utrzymywać przestrzeń biurową, ale tradycyjne biura są dla Ciebie zbyt duże i kosztowne.