Promocja na rynku lokalnym – jak ją właściwie prowadzić?

Promocja w dzisiejszych czasach utożsamiana jest zwykle z social mediami i aplikacjami Google. Bardzo rzadko stosuje się stare metody promocji, za pomocą których możemy reklamować nasze hotele czy pensjonaty. Oczywiste jest, że internet w dzisiejszych czasach jest najlepszym kanałem promocji, jednakże promocja na rynku lokalnym jest równie ważna, ponieważ dociera do potencjalnych klientów, którzy nie korzystają w dużym stopniu z mediów. Jakie metody promocji na rynku lokalnym świetnie się sprawdza? Oto kilka propozycji.

Gazetki, ulotki, publikacje w gazetach lokalnych

Jeżeli chcesz rozpocząć promocję swojego hotelu czy pensjonatu na rynku lokalnym doskonałym pomysłem będzie umieszczenie reklamy w lokalnych gazetach. Wiele hoteli przed sezonem urlopowym drukuje także ulotki i reklamy, które wrzucane są do skrzynek lub są one darmowo rozdawane w często uczęszczanych miejscach.

Reklama w radiu lub telewizji

Przez wzgląd na wszechobecny dostęp do internetu, wielu ludzi coraz rzadziej korzysta z odbiorników tv czy radia, jednakże są jeszcze ludzie, którzy wolą stare metody rozrywki. Dlatego też dzięki reklamie w tv lub lokalnym radio możesz sprawić, że dotrą do Ciebie klienci, którzy nie byliby zainteresowani Twoim obiektem wcześniej.

Marketing szeptany

Choć marketing szeptany częściej kojarzony jest z marketingiem online, równie dobrze sprawdza się w świecie bez internetu. Wiele hoteli czy pensjonatów śmiało korzysta z systemu poleceń. Za pomocą marketingu szeptanego możemy stworzyć system rekomendacji, system poleceń czy program lojalnościowy. W tym przypadku musimy zadbać o niezapomniane i wyjątkowe doświadczenia dla gości. Dzięki takim zabieg nie będziemy musieli martwić się o dalsze polecenia, ponieważ ludzie sami będą polecać nasze usługi znajomym.

Marketing bezpośredni – targi i konferencje

Promocja hotelu czy pensjonatu w dużej mierze opierać się na bezpośrednich kontaktach. Dzięki bywaniu na targach czy konferencjach hotelarskich możemy znaleźć potencjalnych klientów zainteresowanych naszą ofertą. Raczkującą promocja może być także pojawianie się na showroomach - tam także możemy znaleźć klientów, zagajając rozmowy możemy przedstawić siebie i swój biznes na kameralnych spotkaniach, w miłej atmosferze.

Sponsoring jako forma promocji lokalnej

Niejednokrotnie zostaliście zapytani o to czy wasz hotel zostanie sponsorem na jakiejś akcji sportowej, charytatywnej czy koncercie. Tutaj musicie sami sugerować się lokalnymi wydarzeniami, w które chcecie zainwestować, by nie stracić pieniędzy a dobrze przeprowadzić promocję swojego biznesu. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat odwiedź stronę https://hotelhero.pl/.