Mała sala, duże znaczenie - przedszkole w Strumieniu zyskuje przestrzeń do pracy z psychologiem

W Przedszkolu w Strumieniu powstaje niewielkie, ale przemyślane pomieszczenie, które ma stać się bezpiecznym zakątkiem do rozmów i terapii. Miejsce ma pomóc dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poczuć się swobodniej podczas spotkań ze specjalistą. Inwestycja pokazuje, że gmina dostrzega wagę wsparcia psychologicznego dla najmłodszych.
- Przedszkole w Strumieniu z miejscem do rozmów i terapii
- Remont w praktyce - prace wykonane i ile to kosztowało
Przedszkole w Strumieniu z miejscem do rozmów i terapii
W budynku przedszkola wyodrębniono nową, pomocniczą salę dydaktyczną zaprojektowaną z myślą o pracy psychologa i indywidualnych zajęciach. Przestrzeń ma być cicha, przyjazna i dostosowana do potrzeb młodszych dzieci, tak aby terapeuci mogli prowadzić diagnostykę i krótkie sesje w warunkach sprzyjających koncentracji i budowaniu relacji.
“Nowe pomieszczenie dydaktyczne to ważny krok w kierunku budowania przedszkola, które odpowiada na różnorodne potrzeby dzieci”
— podkreśla burmistrz Strumienia Anna Grygierek
W dalszej części swojej wypowiedzi burmistrz zaznaczyła, że opieka psychologiczna ma teraz taką samą rangę jak warunki do nauki i zabawy, a celem jest zapewnienie każdemu dziecku potrzebnego wsparcia.
Remont w praktyce - prace wykonane i ile to kosztowało
Zakres prac był kompleksowy i skoncentrowany na stworzeniu estetycznej oraz funkcjonalnej przestrzeni. Jak informuje Urząd Gminy Strumień, wykonano m.in.:
- wymianę stolarki drzwiowej,
- remont instalacji elektrycznej,
- malowanie ścian,
- ułożenie nowej podłogi.
Na realizację tej niewielkiej przebudowy przeznaczono 21 950,00 zł brutto.
Przestrzeń nie jest wielka, ale ważniejsza od metrażu jest jej jakość — cisza, brak rozproszeń i odpowiednie wyposażenie sprzyjają rozmowie z psychologiem oraz pracy z dziećmi o zwiększonych potrzebach edukacyjnych.
Dla rodziców i opiekunów taka zmiana może oznaczać łatwiejszy dostęp do rozmów diagnostycznych i krótkoterminowych form wsparcia bez konieczności wyjazdu poza gminę. Dzięki temu szybciej można zauważyć trudności i zaproponować dalsze kroki współpracy z nauczycielami i specjalistami. W praktyce oznacza to także większą dyskrecję podczas rozmów i lepsze warunki do prowadzenia terapii adaptacyjnych czy logopedycznych.
na podstawie: Gmina Strumień.
Autor: krystian

