Pozycjonowanie w Google – plusy i minusy takiego rozwiązania

Słyszałeś o pozycjonowaniu (http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/ ) w Google? Nie wiesz, czy Ty również powinieneś się zdecydować na taki krok? W takim razie zajrzyj do poniższego tekstu. Prezentujemy w nim plusy i minusy pozycjonowania. Może dzięki temu uda Ci się rozwiać wątpliwości i podjąć odpowiednią decyzję.

Pozycjonowanie w Google i jego plusy

O tym, że na pozycjonowanie Google powinien zdecydować się każdy, kto ma własną stronę internetową, mówi się nie od dziś. Tylko co właściwie daje takie pozycjonowanie seo? Jakie są jego zalety? Warto zacząć od tego, że to bardzo elastyczne rozwiązanie, które mogą dostosować do swoich potrzeb, oczekiwań, jak i celów biznesowych. Jedyne co trzeba zrobić to wcześniej dokładnie obmyślić strategie pozycjonowania, a uda nam się osiągnąć to, co ustaliliśmy. Co dokładnie możemy osiągnąć? Na pewno pozycjonowanie stron pozwoli wybić się na tle konkurencji. Każdy, kto zdecyduje się na pozycjonowanie stron firmy, może podnieść jej obecność w wynikach wyszukiwania Google. Wyższa obecność w Google niesie ze sobą kolejne plusy. Jakie dokładnie? Jeśli trafimy do top 10, czyli znajdziemy się na pierwszej karcie wyszukiwania, to mamy szansę dotrzeć do większego grona odbiorców, w tym również osób, które może zainteresować nasza oferta produktowa lub usługowa. Poza tym pozycjonowanie stron Google możemy wykorzystać do prezentacji swoich nowych usług/produktów, jak i aktualnych wyprzedaży, czy promocji. Tym samym unikamy konieczności inwestowania w drogie kampanie reklamowe, bo pozycjonowanie stron internetowych nie dość, że jest skuteczne, to jeszcze tanie w porównaniu do innych rozwiązań. Decydując się na współpracę z profesjonalną firmą SEO, zapewniamy sobie wsparcie ze strony najlepszych specjalistów z branży – od analityków, po techników SEO, programistów i copywriterów. Jakby tego było mało, pamiętajmy, że pozycjonowanie to rozwiązanie dostępne dla każdego. Sprawdza się jednakowo w podbijaniu obecności w wyszukiwarce stron firmowych, sklepów internetowych, jak i prywatnych blogów.

Pozycjonowanie w Google i jego minusy

Niestety, choć pozycjonowanie stron www ma bardzo wiele zalet, to znajdą się też osoby, które w tym rozwiązaniu znajdą i minusy. O czym mowa? Na pewno o efektach pozycjonowania. Jak się okazuje, czas oczekiwania na pierwsze efekty pozycjonowania może wynieść kilka dni, kilka tygodni bądź też miesięcy. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jak dużo pracy musieli włożyć w pozycjonowanie strony specjaliści. Jeśli ich zadania wiązały się z dużym nakładem pracy, to również czas ich realizacji, jak i oczekiwanie na wyniki się wydłuża. Aby uniknąć rozczarowania, warto swoje działania planować z wyprzedzeniem. To wyjdzie nam na dobre nie tylko wtedy, gdy zdecydujemy się na pozycjonowanie w Google, ale również pozwoli w spokoju skupiać się na osiąganiu poszczególnych celów biznesowych. Poza tym każda firma powinna mieć jakąś strategię działania i nie skupiać się tylko na tym, co dzieje się w danej chwili, a na przyszłości. Optymalny plan działania to taki, który jasno mówi, jakie działania będziemy podejmować kilka miesięcy później. Tym samym możemy zapewnić sobie skuteczne pozycjonowanie stron i otrzymać efekty wtedy, gdy będą nam potrzebne.