UM Cieszyn: Krok po kroku poznajemy nowy system komunikacji

3 min czytania

Od 1 grudnia 2018 r. pasażerowie mogą korzystać z nowych metod płatności za przejazdy autobusami cieszyńskiej komunikacji miejskiej. Jest to efekt zakończenia realizacji ostatniego etapu projektu Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Cieszynie”, w ramach którego wdrożona została funkcjonalność biletu elektronicznego.

Wprowadzenie systemu do elektronicznego zakupu biletów, to kolejny etap w rozwoju cieszyńskiej komunikacji. To również duży komfort dla mieszkańców, którzy korzystają z autobusów, oraz dla turystów odwiedzających miasto. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że wdrażanie innowacyjnego systemu może budzić w wielu osobach, zwłaszcza starszych pewne obawy, dlatego też w planach mamy przeprowadzenie kampanii informacyjnej, w której przedstawione zostaną krok po kroku działania, przybliżające nowy model płatności za przejazdy autobusami cieszyńskiej komunikacji miejskiej i korzystania z karty miejskiej.

W trosce o wygodę i komfort naszych mieszkańców oraz gości - chcielibyśmy, aby w okresie wdrażania biletów elektronicznych wszystkie autobusy komunikacji miejskiej były odpowiednio oznakowane, tak, aby ułatwić pasażerom zlokalizowanie i obsługę automatu biletowego. Obok nowych urządzeń umieszczone zostaną krótkie instrukcje obrazkowe, które wyjaśnią aktualną procedurę zakupu biletu z użyciem karty miejskiej i zbliżeniowej karty płatniczej. Takie informacje znajdą się również na Dworcu w Cieszynie.

Urząd Miejski w Cieszynie we współpracy z Zakładem Gospodarki Komunalnej zaplanował również w dniach 12, 13 i 19 stycznia kampanię informacyjną z udziałem autobusów komunikacji miejskiej (informacja na str…. Wiadomości Ratuszowych). Osobom zainteresowanym, przy wsparciu pracowników oraz wolontariuszy przekazywane będą wewnątrz pojazdów, czyli na żywo”, w sposób dostępny i czytelny - potrzebne informacje, między innymi dotyczące zasad korzystania z przewozów pasażerskich i uprawnień do korzystania z ulg w przewozach w cieszyńskiej komunikacji miejskiej. Przede wszystkim jednak kampania ma na celu oswoić” nas wszystkich z elektronicznymi biletami. Styczniowe spotkania będą również okazją, do tego by krok po kroku pokazać, w jaki sposób wypełnić formularz wniosku o kartę miejską, złożyć go i odebrać.

Skuteczna akcja edukacyjna polega na dotarciu do największej liczby osób, a także na przekazaniu wiedzy w sposób dostępny i czytelny. Temu też mają służyć organizowane przez nas akcje z udziałem autobusów komunikacji miejskiej na Rynku miasta oraz na cieszyńskich osiedlach. Nie możemy również zapominać w swoich działaniach o osobach starszych i niepełnosprawnych. W końcu komunikacja przede wszystkim ma być dla ludzi, a nie ludzie dla komunikacji. Nie wykluczam, że jeśli taka potrzeba zajdzie - czas istnienie papierowych biletów zostanie wydłużony do momentu całkowitego wdrożenia elektronicznego systemu.
Zależy nam, by użytkowanie karty miejskiej, które będzie podstawowym sposobem płatności za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej przynosiło nam wszystkim korzyści, których do tej pory nie było. W Cieszynie łącznie prognozuje się wydanie około pięciu tysięcy kart miejskich. W terminie od 3 do 17 grudnia na podstawie złożonego wniosku kartę otrzymało 737 osób. Najliczniejszą grupę (466 osób) stanowią osoby, które ukończyły 70 lat życia oraz osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym. Warto przypomnieć, że wyrobienie karty miejskiej jest bezpłatne. Ceny biletów jednorazowych pozostają na dotychczasowym poziomie.

szczegóły kasowniki

Urząd Miejski w Cieszynie um.cieszyn.pl/, um.cieszyn.pl/krok-po-kroku-poznajemy-nowy-system-komunikacji.html

Autor: krystian