Czy katalogi firm to skuteczna promocja w internecie?

Wielu przedsiębiorców podchodzi z pewną rezerwą do wszelkiego rodzaju katalogów firm. W pewnym sensie przyjęło się, że ten rodzaj promocji był skuteczny wiele lat temu, ale dzisiaj znowu wraca do łask. Warto więc przyjrzeć się temu w jakich katalogach warto zaistnieć jeśli prowadzimy własną działalność gospodarczą i jakie z tego wynikają korzyści.

Rodzaje katalogów internetowych

Możemy spotkać różnego rodzaju katalogi, takie jak na przykład branżowy katalog firm, wielotematyczny katalog lub katalog dotyczący konkretnego zagadnienia lub pasji. Cechą wspólną tych wszystkich katalogów jest to, że umożliwiają dodanie do swojego zbioru własnej strony www. W przypadku katalogów wielotematycznych mamy do czynienia z serwisem, gdzie praktycznie każdy może dodać swoją stronę internetową do takiego zbioru. Inaczej wygląda kwestia w przypadku branżowych katalogów firm, które stanowią zbiór jedynie realnie działających firm. Warto jeszcze wspomnieć o katalogach, których celem jest gromadzenie linków do stron o określonej tematyce, może być to więc katalog związany z budownictwem lub astronomią.

Katalogi moderowane i niemoderowane

Warto zwrócić uwagę na ważną kwestię dotyczącą tego czy katalog do którego chcemy dodać stronę jest moderowany. Moderowany to po prostu informacja o tym, że każdy z nowo dodanych wpisów musi zostać sprawdzony przez osobę decyzyjną – administratora lub moderatora zanim pojawi się na stronie katalogu. Katalogi moderowane mają ogromny plus jakim jest to, że zwykle strony o niskiej jakości lub tak zwany spam nie pojawia się w danym katalogu. Pozwala to sądzić, że katalog taki może być bardziej wartościowy, bo czytelniejszy i bez spamu, a co za tym idzie – popularniejszy wśród internautów oraz oczywiście wyszukiwarki Google, która właściwie zaindeksuje dany wpis. Należy jednak mieć na względzie to, że zwykle katalogi moderowane są płatne, ale zwykle jest to niewielka cena za komfort związany z jakością takiego katalogu.