Portale zaliczane do grupy social media to ważne ogniwo w sposobach na nowoczesną promocję firmy. Mimo tego, że na pierwszy rzut oka wydawać się może, że nie jest to sztandarowy "marketing" zachęcający do zakupu wybranych produktów, to samo budowanie marki poprzez umiejętny kontakt z klientami przynosi korzyści w postaci tworzenia zdecydowanej, silnej oraz zauważalnej pozycji na rynku wśród konkurencji.

Twoja firma w social media - jak zbudować silną markę na Facebooku

Fanpage firmowy na FB

Doskonałym przykładem jest Facebook. Serwis społecznościowy, który zaczyna wkraczać również w inne dziedziny życia, oferując portale randkowe, a nawet kryptowalute o nazwie Libra. Być może pozwoli to przedsiębiorcom jeszcze bardziej połączyć sferę budowania marki z możliwością aktywnego sprzedawania swoich produktów. Na obecną chwilę niepodważalnym argumentem jest to, że posiadanie i prowadzenie Fanpage’a na FB będzie poprawiać zaufanie do firmy, a także tworzyć większą świadomość danej marki.

Nie inaczej kwestia wygląda w przypadku Instagramu. Tam także poprzez zamieszczenie zdjęć, niekoniecznie związanych z produktami na sprzedaż, firma buduje pozytywne relacje z odbiorcami, co wzmacnia pozycję.

Niezawodny LinkedIn

Dość często przy mówieniu o LinkedIn zwraca się uwagę na to, że jest to tak zwany – Facebook dla profesjonalistów. Nie bez znaczenia to określenie znajduje odzwierciedlenie w sposobie w jaki przekazywane są informacje dla osób skupionych wokół społeczności na LinkedIn. Firma publikuje tutaj głównie informacje związane ze swoją profesjonalną stroną, a więc różne typy danych finansowych, wykresy i inne informacje, które mogą przydać się inwestorom lub firmom, które szukają partnerów biznesowych. Są też informacje dla osób poszukujących pracy. LinkedIn pod tym względem jest doskonałym medium ułatwiającym wyszukiwanie interesujących ofert pracy. Oferta firmy powinna stanowić jedynie mały wycinek wszystkich postów zamieszczanych w profilu na LinkedIn. Tutaj również, podobnie jak w przypadku Facebooka, publikuje się unikalne i ciekawe teksty skierowane do różnych grup odbiorców.

Natomiast większość powinny stanowić unikalne posty w postaci artykułów, najlepiej ze zdjęciami i innymi multimediami. Zwykle te unikalne treści zawierać powinny aktualności z branży w której znajduje się firma – najlepiej w formie krótkich ciekawostek, informacje z tego co dzieje się aktualnie w firmie oraz pozostałe artykuły na temat partnerów biznesowych. Pozwoli to jednocześnie promować inne firmy, w zamian za tą samą przysługę na ich profilach firmowych.

Więcej na temat social media w biznesie dowiesz się na fb.48.media