Jak dobrze zareklamować się na Facebooku

Posiadając aktywny profil firmowy w serwisie Facebook, w pewnym momencie dochodzimy do wniosku, że warto skorzystać z usługi płatnej reklamy, aby zdobyć większe grono aktywnych fanów. Patrząc na dzisiejszy rynek, który boryka się z ekstremalną sytuacją kryzysową, firmy powinny zwrócić szczególną uwagę na skuteczną obsługę social media. Z pomocą w sytuacjach kryzysowych przychodzą wyspecjalizowane agencje interaktywne takie jak https://kryzysowy.marketing świadczące swoje usługi wszystkim tym firmom, które odczuwają skutki kryzysu na rynku. Jak sprawić, aby reklama w social media była w pełni efektywna i warta zainwestowanych pieniędzy? Czy inwestowanie w prowadzenie Facebooka dla firmy jest opłacalne?

System promocji za pomocą reklamy na Facebooku działa w podobny sposób jak na Instagram lub gdy w firmie istnieje obsługa Linkedin – oparty jest głównie na płatnościach za kliknięcie. Wydawać się może więc, że jest to raczej prosty i przejrzysty system. W istocie tak jest, ale nie zawsze udaje się uzyskać dobre rezultaty nie znając na przykład odpowiedniej grupy docelowej. Dodatkowo Facebook umożliwia łatwą i automatyczną konfigurację reklamy, która wymaga zaledwie kilku kliknięć i nie wymaga wgłębiania się w detale. Przedsiębiorca, który chce mieć kontrolę nad kosztami i dotrzeć do odbiorców w jak najbardziej efektywny sposób powinien skorzystać z samodzielnej optymalizacji ustawień takiej reklamy. Na co zwrócić więc uwagę?

Budżet i stawka reklamowa

Reklama na Facebooku oparta jest na systemie aukcyjnym. Czyli firma, która jest gotowa zapłacić więcej za reklamę będzie w lepsze sytuacji. W trybie automatycznych podpowiedzi stawka zostanie dopasowana do tego, aby wypełnić pewne cele reklamowe. Jednak warto zatrzymać się w tym momencie i spróbować skonfigurować stawkę oraz budżet pod własne potrzeby, pozwoli to zaoszczędzić, szczególnie jeśli kampania przesunie się trochę w czasie, a firma może sobie pozwolić na coś takiego w przypadku gdy cele, które chce osiągnąć nie muszą być zrealizowane natychmiastowo.

Grupa docelowa

Można bardzo precyzyjnie ustawić osoby do których dana reklama zostanie skierowana. Miejsce zamieszkania, płeć, wiek czy też zainteresowania to tylko niektóre z opcji na jakie warto zwrócić szczególną uwagę. Warto przy ustawianiu grupy docelowej określić również to do jakiego rodzaju użytkowników będzie ona skierowana pod względem urządzenia z jakiego korzystają. Jeśli firma notuje lepszą sprzedaż wśród użytkowników korzystających z telefonów niż z komputerów stacjonarnych to warto skonfigurować reklamę, aby ta trafiała właśnie do użytkowników smartfonów.

Godziny w której pojawiają się reklamy

Dysponując odpowiednimi badaniami i statystykami lub też na podstawie różnych eksperymentów można określić to kiedy najczęściej użytkownicy klikają w reklamę i przekłada się to na autentyczne zainteresowanie produktami firmy. Dysponując taką wiedzą można precyzyjniej wyświetlać reklamy dla użytkowników i tym samym otrzymywać lepsze wyniki sprzedażowe.