Telesprzedaż czy to na pewno działa?

3 min czytania
Telesprzedaż  czy to na pewno działa?

Czy telesprzedaż naprawdę jest skuteczna? Czy dzięki niej można pozyskać nowych klientów? Przecież usługi telemarketingowe zazwyczaj drażnią odbiorców. Usługi telemarketingowe często kojarzą się z nachalnością, spowodowana najczęściej niekompetencją konsultantów. Okazuje się jednak, że telemarketing działa, a wiele firm decyduje się na ten sposób pozyskiwania klientów.

Usługi telemarketingowe są bardzo dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży, a także na skuteczne **generowanie leadów.Telesprzedaż **to również bardzo dobry pomysł na skuteczne badania ilościowe i jakościowe. Aby jednak sprzedaż przez telefon była skuteczna, warto przede wszystkim nawiązać kontakt z dobrą firmą.

Telemarketing warto zlecić

Wiele firm decyduje się na to, aby sprzedaż przez telefon , a także sprzedaż przez inne kanały komunikacji, prowadzona była z firmy. Oznacza to duże koszty. Wiąże się to bowiem z zakupieniem odpowiedniego sprzętu oraz zatrudnieniem dodatkowych osób. Trudności jednak pojawiają się szybko, m.in. z generowaniem leadów , a także z pozyskiwaniem potencjalnych klientów. To wszystko sprawia, że wiele firm, które zdecydowały się na telemarketing nie tylko jest niezadowolonych, ale twierdza oni również, że działania tego typu są po prostu nieskuteczne. Działania związane z telemarketingiem, warto zlecić zewnętrznej firmie.

  • Dzięki zleceniu usług sprzedaży przez telefon, nie musisz kupować drogiego sprzętu i zatrudniać nowych pracowników.
  • Firma nie musi inwestować w szkolenia, które zapewnią skuteczną sprzedaż.
  • Firma nie musi nawiązywać współpracy z wieloma agencjami, w celu pozyskania odpowiednich danych do kontaktu z potencjalnymi klientami.

Profesjonalna firma oferująca usługi call center:

  • Dysponują bardzo dobrze przeszkolonym zespołem: zarówno zarządzającym, jak i zespołem telemarketerów.
  • Posiadają profesjonalny sprzęt.
  • Mają dużą wiedzę i doświadczenie.
  • Współpracują z licznymi agencjami oraz dostawcami baz danych.
  • Wykorzystują różnorodne kanały komunikacji, dopasowane do potencjalnych klientów: telefon, email, video chat, live chat, listy tradycyjne.
  • Posiadają doskonale opracowane skrypty rozmów.

Najważniejsze w telemarketingu: cel kampanii i cel rozmowy

Aby telesprzedaż była skuteczna, koniecznie należy dokładnie przemyśleć dwa aspekty. Pierwszy z nich to cel kampanii, drugi to cel rozmowy. Jeżeli cele są płynne, a zdarza się że nawet nieuświadomione, trudno jest mówić o skuteczności. Dlatego, każda dobra firma oferująca usługi call center powinna najpierw rozpoznać cele swojego klienta. Nie zawsze jest to wyłącznie sprzedaż usługi lub produktu. Zdarza się, że chodzi o reklamowanie produktu lub marki, uzyskanie informacji na temat znajomości konkretnej firmy na rynku.

Aby telesprzedaż była skuteczna, ważny jest czas. osoby pracujące w tej branży zawsze przestrzegają, że jedną z najgorszych rzeczy, jaką można zrobić, to przerwać telemarketing przed upływem uzgodnionego czasu. Często w trakcie kampanii odzew nie jest duży, jednak po pewnym czasie od jej zakończenia pozytywnie odbija się na wynikach firmy. Rzadko zdarza się, aby efekty jakiejś kampanii były natychmiastowe przychodzą z czasem, jednak są mocne korzystne.

Przeszkody po stronie potencjalnego klienta

Bardzo często w telemarketingu istnieje bardzo duży opór ze strony potencjalnego klienta. Często kontakt z telemarketerem przez telefon sprawia, że osoba po drugiej stronie słuchawki zamyka się w sobie i podaje różne powody, które mają zmierzać ku zakończeniu rozmowy. Potencjalni klienci mówią o braku czasu Niedoświadczony telemarketer powie, że rozumie i zakończy rozmowę, ale specjalista z dobrej firmy, poinformuje, że rozmowa nie będzie trwała dłużej niż kilka minut wtedy rozmówcy trudniej jest odmówić, aż z czasem staje się zainteresowany i zaczyna pytać. Często potencjalny klient wspomina również o braku pieniędzy. Wtedy doświadczony telemarketer ustala, kiedy rozmówca będzie miał pieniądze, a być może mógłby zakupić produkt na raty?

Telesprzedaż może być skuteczna, pod warunkiem, że współpracuje się z ludźmi, którzy się na tym znają! Ważny jest także odpowiedni sprzęt oraz doświadczenie!

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

cieszynonline_kf